PENGUMUMAN

Sekolah-sekolah kelompok PKG Triang mencapai 100% status pengisian terkini iQ-PSS... tahniah kepada semua GPM

Friday, May 9, 2008

Selamat Hari Guru Untuk Cikgu Semua

Selamat Hari Guru Untuk Semua Cikgu khasnya cikgu-cikgu di daerah Bera. Semoga semuanya sihat sejahtera dan bahagia selalu. Semoga aura keikhlasan cikgu semakin meningkat dan memberi impak positif kepada anak murid (pelajar) cikgu.

Sudah pasti ada di kalangan cikgu-cikgu yang dah rasa letih melayan kerenah anak didik di sekolah. Tapi apakah yang menguatkan semangat cikgu mencurah bakti mendidik tak kira bangsa dan keturunan? Sudah pasti aura positif ikhlas cikgu yang banyak membantu, walau pun mungkin cikgu tak menyedarinya, kerana ia telah wujud semenjak hari pertama cikgu menjadi cikgu.

Pupuklah aura tersebut supaya ia terus dapat membantu cikgu. Cari masa dan tempat yang sesuai misalnya di muka pintu sebelum keluar ke sekolah atau sedang memanaskan enjin kereta. Pejam mata, tarik nafas dalam-dalam. Pupukkan dan bayangkan rasa bahagia cikgu semasa mengajar dan buangkan rasa marah, sedih dan dendam dalam diri, minda dan hati. Buangkan jauh-jauh....jauh-jauh... hadirkan dan rasakan rasa tenteram, bahagia dan gembira bila berhadapan dengan anak didik cikgu..Rasakan kebahagiaan itu perlahan-lahan datang ke dalam hati...

No comments: