PENGUMUMAN

Sekolah-sekolah kelompok PKG Triang mencapai 100% status pengisian terkini iQ-PSS... tahniah kepada semua GPM

Thursday, May 8, 2008

Pelancaran Program Pembestarian Sekolah Daerah Maran

Pada 6 Mei 2008 yang lepas saya mewakili En. Hisyamuddin (PKG Bera) dijemput menghadiri pelancaran tersebut yang disempurnakan perasmiannya oleh Yang Berbahagia Pengarah Pelajaran Pahang. Antara aktiviti dalam program tersebut ialah pameran pihak tertentu yang berkaiatan dengan ICT, taklimat pengoperasian laman web 'Akses Maran' dan perasmian Pusat Akses Contoh Daerah Maran (SK Bandar Pusat).

Bagi cikgu-cikgu yang berkenaan di daerah Bera jangan leka kerana di daerah kita juga ada beberapa aktiviti yang berkaitan ICT yang memerlukan komitmen cikgu-cikgu tertentu.

Pertama, Pertandingan Pembinaan Laman Web Sekolah-Sekolah Daerah Bera. Kedua, kemaskini pemantauan online alatan ICT sekolah-sekolah seluruh Malaysia. Ketiga, update laman sekolah-sekolah sedia ada oleh semua guru-guru yang telah diamanahkan kerana pelancaran laman web 'PPD Bera.net' akan disempurnakan sempena sambutan Hari Guru Daerah Bera. Keempat, pertandingan keceriaan makmal komputer dan pusat akses sekolah.

Jangan lupa juga karnival NILAM sempena sambutan Hari Guru Daerah Bera, Penilaian Bintang PERPUSPA yang diadakan setiap tahun.

Begitulah beberapa perkara yang perlu kita beri perhatian yang dapat saya sebutkan kali ini. Rasanya ada lagi yang mungkin terkeluar dari ruang minda saya kali ini. Jangan kita rasa daerah kita tak ada program serius yang perlu diberi perhatian.

Ha ha. Inilah yang saya katakan sebenarnya saya nak taip untuk posting yang lalu. Tapi tak 'seindah pertama kali saya taip'.

MAAF JIKA AYAT SAYA TIDAK MENGIKUT TATA BAHASA MELAYU YANG BERKUALITI. Kalau cikgu Sarji dan cikgu Shahrulnizam baca mesti kena marah nih. Nanti kalau ada masa saya nak minta dia orang upload artikel karya mereka untuk tatapan kita bersama. Insya Allah. Sesiapa yang nak hantar artikel atau cadangan atau apa-apa sahaja untuk dimuatkan dalam blog ini, sila emailkan ke pkg_triang@yahoo.com

1 comment:

Anonymous said...

Ada word verification, susah nak post komen. Buanglah yerr