PENGUMUMAN

Sekolah-sekolah kelompok PKG Triang mencapai 100% status pengisian terkini iQ-PSS... tahniah kepada semua GPM

Monday, May 19, 2008

Sekolah Cikgu Dah Ada Lagu?

Adakah sekolah cikgu telah mempunyai "lagu sekolah". Di sini saya nak maklumkan ada pihak yang boleh mencipta lagu sepenuhnya untuk sekolah cikgu. Lirik terpulang kepada pihak sekolah samada nak sediakan sendiri atau pakej. Kosnya RM 500. Jika sekiranya pihak sekolah telah mempunyai note lagu dan liriknya, hanya nak rakam semula dalam format mp3, aif dan wav serta vokal dan minus one, harganya RM350.00.

Harga tersebut adalah 'standard' yang telah ditentukan oleh Persatuan Kebudayaan Bera. Kalau pihak sekolah berurusan melalui PKG kos boleh dikurangkan @ 'less' RM100 (PKG hanya membantu, tak ambik apa2 komisyen). Kalau ada pihak yang boleh membantu dengan kos yang lebih rendah maklumkan kepada PKG supaya dapat disebarkan ke sekolah-sekolah lain pula.

Setakat ini PKG tak dapek nak nolong. Tak ada kepakaran buat lagu. Takat boleh edit audio jer tak leh nak pandai2 ngan lagu sekolah neh. Tapi cikgu muzik boleh ikhtiarkan note lagu dan lirik jadi tak lah tinggi sangat kos.

Semua PKG di Pahang sebenar telah diarahkan untuk mendapatkan semua lagu dan lencana sekolah kelompok masing2 untuk dikumpul dan diedarkan ke seluruh sekolah2 Pahang oleh Bahagian Teknologi Pendidikan Pahang (BTPNP).

No comments: