PENGUMUMAN

Sekolah-sekolah kelompok PKG Triang mencapai 100% status pengisian terkini iQ-PSS... tahniah kepada semua GPM

Tuesday, May 13, 2008

Apa Khabar Cikgu-Cikgu SK Bukit Kepayang

Apa khabar cikgu-cikgu semua, khasnya dari SK Bukit Kepayang.

Dengar cerita mereka dah selesai menghadiri bengkel ICT mengenai asas penggunaan internet dan pembinaan blog. Ada yang dah mempunyai blog masing-masing. Taknak kongsi ker? Ada ke cikgu SK Bukit Kepayang yang hadir kat blog ni? Entah-entah saya syok sendiri je?

Walau bagaimanapun, kita di Bera ni dah semakin terdedah dan semakin meriah dalam penggunaan internet. Saya lihat 'counter' di ppdbera.net' dah semakin hangat. Kalau cikgu dah biasa akses ke sini atau ke ppdbera.net, warwarkan pula kepada cikgu-cikgu lain supaya mereka pun dapat bersama menyemarakkan penggunaan laman web oleh guru-guru. Kalau mereka tak pandai cikgu ajarkan.

Adakah sekolah cikgu mencapai akses internet dengan sempurna melalui 'schoolnet' atau dengan cara yang lain? Jika tidak, maklumkan kepada PKG yang berkenaan atau terus kepada PPD Bera (U.P. En. Jamal) untuk tindakan lanjut.

Dalam masa terdekat ni, PPD Bera bersama Pasukan Konfigurasi Rangkaian Daerah akan ke sekolah-sekolah yang mempunyai masalah rangkaian untuk membantu selesaikan masalah tersebut. Maklumkan segera supaya sekolah-sekolah cikgu mendapat perhatian segera. Ini tindakan khas guru penyelaras ICT kot?

2 comments:

Anonymous said...

Tahukah tuan,

SMK Megkarak belum mencapai internet sepenuhnya. Rasanya dengki juga dengan cikgu sekolah lain dapat akses internet di Blik Guru saja. Tapi di sni tidak ada. Dengar cerita, pemantauan dah berkali-kali dibuat tapi hasil tak ke mana. Tolonglah, kami juga inginkan kemudahan internet seperti cikgu skolah lain. Wassalam

Anonymous said...

Alhamdulillah, dah selesai untuk latihan ict, termasuklah penggunaan perisian pengarangan dan flash. Sekolah yang berminat bolehlah menghubungi sk lktp bukit kepayang.