PENGUMUMAN

Sekolah-sekolah kelompok PKG Triang mencapai 100% status pengisian terkini iQ-PSS... tahniah kepada semua GPM

Saturday, April 19, 2008

Penilaian Bintang PERPUSPA dan Program NILAM

Setiap tahun Penilaian Bintang PERPUSPA dan Program NILAM dijalankan seluruh negara untuk menentukan pencapaian program PSS dan program NILAM di sekolah cikgu. Instrument yang digunakan telah menjadi biasa kepada Guru Perpustakaan dan Media serta Peyelaras Program NILAM dan ianya boleh digunapakai sebagai "check list" tahun berikutnya. Adakah Guru Perpustakaan dan Media serta Peyelaras Program NILAM telah bersedia untuk penilaian 2008. Biasanya penilaian dilakukan pada bulan Jun/Julai.

Setiap tahun pendedahan Program NILAM ini diberikan melalui taklimat dan bengkel-bengkel yang dijalankan oleh PKG daerah Bera dan PPD Bera kerana setiap tahun juga kebanyakan penyelarasnya berubah. Berdasar borang pelaporan yang dihantar ke PKG dan BTPN Pahang, tahap pencapaian program NILAM daerah Bera masih belum mencapai tahap memuaskan.

Untuk pengetahuan cikgu-cikgu sakalian pada tahun 2008, Anugerah NILAM Peringkat Daerah Bera (Karnival NILAM) atas cadangan Pegawai Pelajaran Daerah Bera sedang dirancang untuk dilaksanakan sempena sambutan Hari Guru peringkat daerah. Diharapkan pihak yang berkenaan dapat membuat persediaan sebaiknya sebelum penilaian sebenar dijalankan oleh jawatankuasa penilai.

Jika terdapat sekolah-sekolah yang memerlukan khidmat bantu/nasihat bolehlah menghubungi pihak PKG Triang (09-2446248, UP. EN. Hidzir) dan PKG Bera (09-2462420, UP. En. Baharin)

******** Ismail - PKG Triang*********

No comments: